En händelserik dag, på gott och ont..

Jaa, det kan man lugnt säga! Jag sa ju igår att det skulle bli en bra dag, och det har det varit fram tills ikväll.
Besiktningen gick väl okej. Ingen ombesiktning med bra att veta på halvljus inställningen och på stötdämparna var det läckage.
Sen blev det en sväng på stan men det va så jäkla varmt så istället blev det en fika med Erika. Så skönt att bara sitta och snacka skit och mysa! Vi drog vidare till EM möbler och provsatt varje soffa och gav dom höjdljudda betyg, haha!
Även fast Torsdagar är min stallediga dag så for jag till stallet en sväng och hjälpte cecilia att mocka ur hagen. Vi gav upp efter ett tag, det märktes ingen skillnad! Istället tog vi hästarna bort till ängen och satt och snackade skit medan dom betade.
En snabbmiddag hemma hos mamma innan det va födelsedagsfika hos lelle :) Tyvärr hann jag bara skära upp tårtan innan fick det hemska samtalet..
Hanna skulle rida ut på Agetti, men ramlat av och fått agetti över sig. Hanna låg på akuten och agetti hade sår på benen. Kastade bara in mig i bilen, till stallet, fixade hästen (som hade ett pyttesår på vänsterfram). Tillbaka in till stan till akuten. Då skulle hanna precis in på röntgen. Satt på nålar i 2 timmar innan vi fick hälsa på henne. Blåslagen som fan men hon levde :)
Tillbaka till stallet för att hämta Hannas bil, det tog bara 2 timmar att få upp låset på den, haha! Tillbaka in till stan, in på BK för att svalka av sig med en glass. Kom hem för ett tag sen. Nu ska jag hoppa i säng så jag kommer upp imorrn, det blir en tidig dag på stallet nu när man har blivit med häst.
Hanna har brytit av bäckenet så hon kommer inte vara på benen på ett tag :(


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0