Helvetesdagen

Från att dagen började riktigt skit så slutade den väldigt trevligt!

Vaknade imorse av att min mobil ringer. Svarar och hör att det är min jobbarpolare som ringer och undrar om sängen är varm och skön. Fan fan, hinner jag bara tänka innan jag slänger mig ur sängen och märker att jag har försovit mig rätt rejält. Kastar på mig kläderna och springer ut till bilen. Fan fan igen, fast värre den här gången. På framrutan ligger det snyggt och prydligt en pakeringsbot på 600 kr! Va tvungen ställa mig på gatan inatt när min parkering är överskottad. Ut på stallet och hinner bara byta om innan huvudvärken kommer. Kände mig alldeles matt och seg. Förutom jobbet har jag suttit i telefon och snackat både med den ena och den andra om vem som har ansvaret för snöhögen dom har lagt på min pakering. Ska skriva en skriftlig rapport om vem som ska betala ersättningen. Som jag inte har nog med pappersarbete!

Efter lunch blir huvudvärken så kraftig så när jag böjer mig ner får jag kräkreflexer. Fan ännu en gång. Stoppade i mig en massa tabletter och tillslut började det lättna lite. For ut i skogen med Agetti för att få lite luft, och träffade på en älg när vi minst anade det. Fan igen! Jag blev skiträdd medan Agetti såg mer less ut. Kom till slut från stallet och for hem för att göra middag med orkade inte. Det fick bli mackor till middag. Sen efter en lång, varm dusch kändes det bättre och jag kom iväg till bjästa för att hälsa på sandra. Där blev det äppelpaj och kortspel med lelle, sandra, mattias och erik. Äntligen nått positivt!
På vägen hem hamnade vi på nån fjortisfest men jag vägrade gå in. Kom hem för att sova då mattias märker att han har tappat sin bilnyckel. Fan fan ännu en gång! Så nu är dom runt halva kommun och letar efter den. Eftersom jag ska kliva upp om 6 timmar tänker jag sova nu.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0