Det börjar närma sig Fredag

Äntligen Torsdag! Nu är det inte länge kvar tills det blir helg. Börjar bli lite smått oroad bara. Näsan är ibland täppt och ibland rinner det som ett vattenfall. Halsen känns inte 100 heller... Men jag kan väl inte ha sån otur så jag blir sjuk nu när det blir helg? Men med min vanliga otur så är risken rätt stor..

Ja, det är ju torsdag idag. Ingenting gick som det skulle kan man säga. Hittade inte kläderna imorse, kom på jobbet och där va en häst ganska sjuk så det gick före allting annat. Veterinären kom till slut vid halv 11. Så hela förmiddagen tillbringade jag med den hästen istället för att göra det jag brukar göra. Vilket gjorde att allting försenades. Till slut va stallet klart och hästen stod snällt med dropp. 10 liter fyllde vi han med. Vid 4 då jag skulle gå hem så verkade han äntligen lite piggare :)
Ramera hann jag faktiskt rida en sväng idag. Vi höll på i en kvart ungefär och vi lyckades trava litegrann också. Underbara häst! Försökte fixa till hennes man som har vuxit vilt under hennes sjukdomsperiod. Jag samlar krafter till att rida Contessa imorgon, hann aldrig idag. Blir nog en lååång galopptur och förhoppningsvis är det varmare imorgon.

Efter jobbet for jag till bion och pratade med dom. Som tur va så fick vi reservera platser där! Så imorgonkväll blir det att sitta och dreggla i 2 timmar ;)
Sen börjar jag bli lite orolig om jag är lite lätt shoppingberoende. Blev 3 toppar från Gina idag. På rea, som tur va!
Efter det blev det en snabbis på solpalatset. Halvvägs hem kom jag på att jag hade glömt mina smycken där så då var det bara och vända. På andra försöket på att komma hem så fick jag stå och vänta i minst 5 minuter innan jag kunde passera E4an. Då va det utryckning. Jag va lite dum imorse när jag tog leggings på mig och det va -17...
Väl hemma så målade vi taket i köket ett varv. Nu resten av kvällen så ska jag slappa i soffan och äta semlor!
Det har jag förtjänat ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0