Gotland

Torsdag: Det tog oss hela dan och flyga ner till visby. Vi satt 6 timmar på arlanda mellan flygningarna. Men jag lyckades sova bort några timmar :) Det blev även en hel del kortspel. Väl nere så for jag, mattias och markus runt och snabbkikade på stan, lärde oss att hitta på dom viktigaste platserna osv.
När stina hade slutat så beställde vi pizza och halvdog framför tvn i deras supersköna soffa!

Fredag: Jag och mattias klev upp tidigt för att skjutsa stina på jobbet, så vi fick använda bilen.
For in till visby, gick innanför murarna och kikade lite och sen blev det lite shopping. Både jag och mattias hittade en del på rean. Mattias fick med sig ett par snygga shorts och jag hittade en klänning, svarta trekvarts jeans och leggings med skinndelar på ( blev helt kär i dom!). Har tyvärr inga bilder på det. Mattias köpte även ett par nya skor både till han och mig. Tack älskling! Jag fick ett par perfekta höstskor. När klockan slog halv 1 så va vi lite rastlös. Vi skulle hämta stina kl 18 och båda va less på att gå på stan. Vi hittade en karta och satt och kollade lite. Helt plötsligt så hade vi bestämt att fara till lojstahed och titta på gotlandsruss. Vi hittade rätt direkt, men när vi kom fram såg vi bara en tom hage. Vi började gå längs staketet men vi gav upp rätt fort. Gick tillbaka och tog bilen och körde en bit. Inga hästar. Vi började ge upp hoppet. Till slut hittade vi en liten skogsväg som vi körde in på och där, där stod dom :)







Jag tror vi stod där i en timme och knäppte kort, klappade hästarna och bara njöt :) Till slut va vi så hungriga så vi va tvunga att åka. Tog kustvägen tillbaka och åkte igenom Klintehamn och Tofta. Det va så fint!
Kom tillbaka perfekt i tid så markus hade slutat. For hem, åt middag, drack öl och spelade kort till sent :)

Lördag: Stina skulle upp och klippa och tvätta hundarna så det blev bara jag, markus och mattias som fick hitta på nått. Vi for tillbaka till Tofta för att köra crosskart, men det va både jävligt dyrt och lerigt. Så vi bestämde oss för gokart istället. Jag har aldrig kört det så jag va skitnervös, haha. Men det gick bra, jag körde 2 omgångar medan killarna körde 3. Alla va nöjda och glada när vi for därifrån. Mattias hade dagens bästa varvtid (53, nånting sekunder. Banrekord va 52, nånting). Markus hade bästa mellantid och jag förbättrade min varvtid på en halv minut, haha!





Sen tyckte jag att vi skulle äta glass! Så vi for till glassbaren, Sveriges största glassbutik eller va det nu va :P Supergott va det illafall! For hem och gjorde oss iordning och sen blev det middag på munkkällaren. Det va supergod mat! Jag och stina hade tänkt stanna kvar där sen men vi va så jäkla trötta! Så istället for vi hem och tittade på film, det slutade med att alla sov i soffan :P

Söndag: Jag och stina lyckdes övertala killarna att fara och shoppa men när vi väl kom in till stan va allt stängt. Det småregnade också så vi va inte så sugen på att göra nån utflykt heller. Så vi for och hyrde 3 filmer och handlade massor av nötcreme och annat godis. Sen for vi hem, gjorde tacos, såg film och åt godis. Nice söndag!

Måndag: Klev upp tidigt och sa hej då till stina. Vårt plan skulle inte lyfta förrän halv 5 så vi pasade på att gå på stan en sista gång. Jag hittade lite underkläder och en oversize tröja på bik bok. Åt en sallad som lunch och tog en taxi till flygplatsen. Flygresorna gick rätt bra den här gången också, plus att vi bara behövde vänta en halvtimme mellan flygningarna den här gången. Det blev käk hos mattias mormor och morfar innan vi kom till kubbe.
Nu kommer jag iallafall hinna packa upp innan nästa resa ;)

Kommentarer
Postat av: simone

åh vad grymt skoj :D

2010-08-27 @ 12:02:32
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0