alltså va fan!

Känner att jag inte är på mitt bästa humör idag. Och grannkärringen gjorde det inte bättre precis.
I vår tvättstuga bokar vi 3 timmar/pass. Det är bara den som har bokat som kommer in i tvättstugan under den tiden. Sen finns det ett separat rum som är olåst där torkskåpen står. Den som har tvättat har rätt till att torka sina kläder där en timme till efter att tiden har tagit slut (står klart och tydligt på dörrarna).
När jag står och hänger över kläderna (ett torkskåp vägrade funka och det märkte jag lite sent) kommer en kärring och frågar vänligt om jag hade nycklarna på mig. Visst, svarade jag men funkar inte din? Jo jo, men vi tänkte gå in lite tidigare eftersom du redan va klar där, svarade hon.
Så jag öppnade tvättstugan åt dom, klockan va typ 10 i 10. Min tid slutar kl 10. När jag kommer upp kom jag på att tvättmaskinerna tar ca 45 min att bli klar och nu när hon gick in tidigare så kommer dom bli klar ännu tidigare. Men hon vet ju att jag har rätt till att torka mina kläder i en timme till, tänkte jag.
För att vara lite extra vänlig så gick jag ner i torkrummet 20 i 11 för att se om mina kläder va torr. Då kunde ju kärringen hänga in sina lite tidigare också. När jag kommer ner så ligger mina kläder huller om buller i en hög utanför torkskåpet!
Jävla kärring alltså!!
Så tyvärr, mitt humör kommer inte vara på topp idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0