Tisdag

Tänkte börja med att säga att det är skitkul att fler och fler hittar hit och läser, hoppas det fortsätter!

Dagen började riktigt piss. Vaknade med fruktansvärd huvudvärk! Gick och la mig igen och sov några timmar till, det blev inte bättre. Klev upp och drack och åt en massa, det blev inte bättre. Tog 2 huvudvärkstabletter, det blev inte bättre. Bestämde mig för att bara ligga och slappa i soffan resten av dan. Efter en halvtimme va jag less och rastlös (haha, så typiskt mig!) så jag klädde på mig och for till stallet. Tänkte först bara mocka och mysa med hästarna men kände mig lite piggare när jag kom dit.
Så med Agetti blev det skritt och travjobb inne i ridhuset. Jobbade mycket med att hon skulle lyssna och forma sig runt innerskänkeln och ta stöd på yttertygeln. Vänstervarvet va inga problem men högervarvet tyckte både jag och Agetti att det va skitjobbigt! Efter 45 min hade det lossnat lite så då slutade vi.
Direkt in med Molly som skulle trimmas lite, blev bara lite skritt och trav eftersom hon kändes pigg och glad. Gjorde klart allt åt Agetti sen for jag hem till mamma och åt middag. For direkt ut på stallet efter maten och red lektion för Maria på Molly. Tränade på framdelsvändningar och även fast Molly tyckte det va jobbigt plus att hon var jättestel så är jag supernöjd med henne! Inga dumheter utan jobbade på glatt!
Nu har jag kommit hem och huvudet lite bättre.
Ska försöka fara och handla nu innan allt stänger!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0