Onsdagens ridning

Igår va det agetti och Peach tur.
I tisdags red jag Molly och hon gick så jävla bra! :) Min duktiga lilla tjej!
Tillbaka till Agetti och Peach..
Peach är fortrfarande halt, tror vi. Veterinären behagar sig aldrig att komma så säker är vi inte. Så även igår skrittade vi 30 min. Peach som egentligen är världens bitch va som en ängel igår. Nu när jag tänker efter så gorde hon ingenting! Stod som ett ljus när jag gjorde iordning henne och ridningen gick som en dans :)
På agetti blev det ett dressyrpass inne. Provade att rida på mittenringarna på pessoabettet. Men jag tycker fortfarande att det är lite skarpt. Och ett anligt tredelat är ibland för "svagt". Vette fan vad jag ska prova för nått. Hackamore går hon riktigt bra på men det går inte bara att rida på det...
Passet gick väl sådär, tvingade henne att verkligem ta innerskänkeln, helst i höger varv. Vilket gjorde att vi blev lite ovänner. Gav mig då hon avslappnat kunde forma sig litegrann, haha!

Idag blir det stallledigt så då går man ut i garaget istället ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0