En rätt lyckad Onsdag och en slapp Torsdag!

Gårdagen va det fullspäckad. Tnadläkarn kl 8 (gick rätt bra), jobbintervju kl 11 (kändes sådär). Hämtade mina nya sommardäck och blev lessen. Alla fyra 17" fälgar va skev! Förhoppningsvis blir jag rik efter skatten har kommit så då blir det och köpa nya fälgar!
Eftermiddan spenderades på stallet. Hade ingen hjälp idag så jag fick mocka och så själv, haha! Peach va en riktigt bitch innan jag hade suttit upp på henne. Hon har humör den lilla bruden. Väl uppe så gick hon riktigt bra. Men både hon och jag tyckte det va tråkigt att bara skritta. Direkt efter Peach blev det Agetti. Det började med att hon klev mig på foten när jsg hade ridstövlarna på mig (= ingen stålhätta) och det gjorde förbannat ont när brodden trängade ner i tån. Plus att det blev ett fult märke på stöveln. Red dressyr inne på henne. Provade Pessoat idag också och det funkade okej. Blev nästan för skrapt eftersom hon knappt gick fram i galoppen. Men ändå så kändes hon mer avslappnad och det blev inga luftsprång :)
Lektionerna på kvällen gick okej. Cavaletti med nybörjarna och dom tyckte det va så kul! Några fick även prova att galoppera, man blir så glad när man ser hur kul dom tycker det är. Dom nyaste nybörjarna fick öva balansen när jag longerade dom på Hunter. ALLA klarade att trava med armarna utsträckta (dom höll aldrig i sig) och ryggen rak. Man fick nästan en tår i ögat ;) Och Hunter, vilken stjärna han är! Den bästa nybörjarponnyn i världen!

Idag ska jag bara slappa. Hälsa på några kompisar senare och se på film. Nu ska jag lägga mig bredvid en pussjuk katt och mysa :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0